SLAD

SLAD nebo též SLADOVIT, SLADĚNKA – zdravější než cukr

Jedná se o vodnatý extrakt z vyklíčeného a opraženého ječmene.  V obchodě naleznete i slad rýžový či kukuřičný.

Pokud je slad v medové konzistenci, nazývá se sladěnka, pokud ve formě nažloutlého prášku – je to sladovit. Obě sladidla mají zajímavou, hutnou chuť, jsou vhodné ke slazení moučníků, dezertů, vyniknou při pečení perníčků a kořeněného drobného pečiva (vánoční pracičky).

Oba výrobky jsou bohaté na vitamíny skupiny B, z minerálů je zastoupen draslík, fosfor a železo.   Ječmenný, rýžový i kukuřičný slad je zdravou náhražkou klasického bílého cukru, který nestimuluje slinivku, tudíž šetří naše tělo a je vhodné pro diabetiky. Obsahují ale menší procento jednoduchých cukrů (podobně jako med), proto si diabetici musí dávat pozor na pro ně vhodné množství.

Díky tomu, že se slad vyrábí ze žita, z rýže nebo z kukuřice, obsahuje veškeré prospěšné látky, jako prvotní obiloviny. Proto se více můžete dočíst v abecedě

J – ječmen

R – rýže

K – kukuřice

 

Jak využít slad v kuchyni naleznete v záložce RECEPTY